search
Sök
menu
Meny

Lättläst om så kontaktar du kommunen

Kommunen arbetar för dig

och alla andra som bor i Jönköping.

Du är alltid välkommen
att ta kontakt med kommunen
om du undrar över något
eller tycker något.

Telefon

Du kan ringa till kommunens kontaktcenter
Telefonnumret är 036-10 50 00
Vi har öppet:
Måndag–fredag klockan 07:00–17:00.
På lördagar och söndagar har vi stängt.

E-post

Du kan skicka e-post till kommunen.
E-postadressen är
kontaktcenter@jonkoping.se

Brev

Du kan skriva brev till kommunen.
Skicka brevet till
Jönköpings kommun
551 89 Jönköping

Internet

Kommunen har en webbplats på Internet.
Adressen dit är www.jonkoping.se
Du är på www.jonkoping.se just nu

Besök

De som arbetar på kommunen
finns i flera olika hus.
Därför är det bäst att du ringer först
och berättar vem du vill besöka.
Då kan de som arbetar i kommunens kontaktcenter berätta vart du ska gå.
Kontaktcenter har telefonnummer 036-10 50 00.
Du kan också gå till kontaktcentret,
det finns i Juneporten, Västra Storgatan 16.