Lättläst om uppleva och göra

I Jönköping finns mycket att göra på fritiden.

För att få veta mer om vad som finns att göra på fritiden
kan ringa till kommunens kontaktcenter på

Telefon 036-10 50 00

Sporthallar

För dig som vill idrotta
finns sporthallar och simhallar.

Parker

Det finns parker och grönområden
där du kan promenera på gångvägar.

För barnen finns lekparker på många olika platser.

Simhallar

Det finns tre badhus i kommunen där du kan simma och bada.
Rosenlundsbadet är det största och där finns ett badlandskap.
På alla simhallar kan du också träna och bada bastu.

Bibliotek

I staden Jönköping finns ett stort bibliotek
och det finns 13 mindre bibliotek
på andra platser i kommunen.
På biblioteket kan du låna böcker eller och musik.
Du kan också läsa tidningar
och surfa på Internet.

Biblioteken har talböcker, ljudböcker och lättlästa böcker.

Du kan också låna böcker i bokbussen och bokbilen.
Bokbussen och bokbilen stannar på många platser
där det inte finns bibliotek.

Fritidsgårdar

På fritidsgårdarna kan du och andra ungdomar träffas.
och göra roliga saker tillsammans.

För personer med funktionsnedsättning

Det finns fritidsaktiviteter även för dig med funktionsnedsättning.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om vad du kan göra på fritiden
kan du ringa kommunens kontaktcenter på telefon 036-10 50 00.

Senast granskad/publicerad: