E-faktura från Jönköpings kommun

Vad är e-faktura (elektronisk faktura)?

En e-faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du se i internetbanken och den ser ut precis som en pappersfaktura.

Hur vet jag att jag fått en e-faktura till min internetbank?

Du måste regelbundet kontrollera hos din internetbank om du har några e-fakturor som kommit in för betalning.

Får jag pappersfaktura?

Nej, när du anmält dig till e-faktura får du inte längre någon pappersfaktura.

Vilken information får jag på e-fakturan?

E-fakturan innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura.

Kan jag kombinera en e-faktura med autogiro?

Ja det går bra. Det innebär att du får en e-faktura men du behöver inte godkänna den. Den kommer automatiskt att betalas på förfallodagen. Har du inte autogiro idag - fyll i autogiroanmälan på www.jonkoping.se och skicka in den eller kontakta oss enligt nedan.

Vissa banker har ett bättre alternativ till autogiro som heter autobetalning, anmälan och avanmälan sker direkt på internetbanken, kontakta din internetbank för att få mer information om de kan erbjuda tjänsten.

När betalas en e-faktura?

När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

När får jag e-fakturan?

E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din e-faktura får du en påminnelse på papper.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura.

Var vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

För allmänna frågor kan du även kontakta din internetbank.

Har du frågor om betalningar kontakta kundfordringsenheten tfn 036-10 60 50.

Har du frågor om innehållet i fakturan kontaktar du oss, se under rubriken kontakt.

KONTAKT

Jönköpings Kommun
kundfordringsenheten
Tfn 036-10 60 50
e-post kund@jonkoping.se

Jönköpings Kommun
VA/Avfall kundtjänst
Tfn 036-10 20 60
e-post abonnentservice.tk@jonkoping.se