Välkommen på informationsmöte
om lotterier i Jönköpings kommun

Publicerad:

Välkommen alla föreningar som har – eller funderar på att starta – lotterier i er förening.
Lotterier är ett vanligt sätt att samla in pengar till föreningslivet – men det finns regler att följa. Oavsett om ni säljer fysiska lotter, använder digitala lösningar eller har enklare lotterier i samband med matcher, loppisar eller andra evenemang är det viktigt att veta vad som gäller.
Många föreningar har lotterier utan att veta att det kan krävas tillstånd eller registrering. Därför bjuder vi in till ett informationsmöte där vi reder ut vad som gäller för lotterier i Jönköpings kommun. Samtidigt som vi berättar om våra nya e-tjänster.
Mötet passar dig som:
- redan har någon form av lotteriverksamhet
- planerar att börja sälja lotter
- vill och behöver veta mer om vilka regler som gäller
Under mötet går vi igenom:
- hur föreningar registrerar sig för att få ha lotterier
- vad som gäller för olika typer av lotterier, även digitala
- exempel som nummerlotterier, snabbspel, ”halva potten” med mera
- föreningens ansvar och vanliga misstag
- möjlighet att ställa frågor och få tydliga svar
Vi börjar med fika och mingel från kl. 17.30. Kom gärna i god tid!
Datum: 23 april
Tid: 18:00–19:00 (fika från 17:30)
Plats: Huskvarna Stadshus, Rumlaborg
Anmälan senast 20 april.
Frågor? Skicka din fråga till: kff-ekonomi@jonkoping.se
Välkommen – det här är ett bra tillfälle att få koll på reglerna och ställa dina frågor.