Kontaktcenter

Kommunvägledare på Kontaktcenter hjälper invånare vid disken i Juneporten, Jönköping.

Här hittar du information om kommunens kontaktcenter, besöksadress och vilken typ av hjälp du kan få av kommunvägledarna.

När du hör av dig till kommunen kommer du till kontaktcenter. Där får du prata med en kommunvägledare som kan guida dig och svara på en mängd olika frågor.

Kontaktcenter kan hjälpa dig med att:

  • lyssna och svarar på dina frågor om kommunen,
  • se till att din felanmälan eller synpunkt registreras och kommer rätt,
  • guida dig till rätt verksamhet eller person,
  • hjälpa dig att söka information på jonkoping.se,
  • visa dig kommunens digitala e-tjänster och hur du kan lösa ditt ärende själv.

Kontaktcenter i Juneporten

Du kan också besöka kommunens Kontaktcenter i Juneporten för att få hjälp av en kommunvägledare.

Besökstider

  • måndag–torsdag klockan 08.00–17.00 (under juni–augusti: 08.00–16.00)
  • fredag klockan 08.00–16.00

Besöksadress

Västra storgatan 16 i Jönköping (Juneporten)

Kontaktcenter på besök

Kontaktcenter har utökat sin tillgänglighet genom projektet "Kontaktcenter på besök". De besöker kommunens olika verksamheter i syfte att vägleda medborgare på platser där de redan befinner sig, som exempelvis bibliotek, öppna förskolor och badanläggningar. För mer information om besökstider, platser samt projektet, vänligen kontakta Kontaktcenter.

Telefon: 036-10 50 00

E-post: kontaktcenter@jonkoping.se

Felanmälan, synpunkter och klagomål

Du kan anmäla ett fel, lämna en synpunkt eller ett klagomål som gäller kommunens verksamhet och ansvar via länken nedan.

Felanmälan, synpunkter och klagomål

Skicka in en fråga via formulär

Här kan du skicka in din fråga direkt till kontaktcenter och få svar via e-post.

Tänk på att vara försiktig med att uppge känsliga personuppgifter i formuläret. När du skickar in formuläret får ärendet ett ärendenummer i vårt system och blir en allmän offentlig handling.

Läs mer om offentlighetsprincipen Länk till annan webbplats.

Läs mer om personuppgiftsbehandling




Ställ dina frågor i vår chatt

Här finns information om hur du kan chatta direkt med våra kommunvägledare på kontaktcenter.

När chatten är öppen hittar du den som en blå knapp till höger på sidan med texten "Chatta med oss". Chatten är vanligtvis öppen klockan 8–17 under vardagar.

Dialogen som du för med kommunvägledaren är direkt och ingen annan kan följa den under tiden. Däremot sparas all text i chatten och du kan få den skickad till dig efter avslutad chatt. Den blir då en offentlig handling som vem som helst kan begära att få läsa enligt offentlighetsprincipen.

Läs mer via länkarna.

Offentlighetsprincipen

Allmänna offentliga handlingar

Hantering av personuppgifter

Regler för chatten

Kommunvägledaren som du har direktkontakt med är där för att hjälpa dig med ditt ärende och vi ber dig att använda ett vårdat språk. Vi efterfrågar en dialog med god ton och som håller sig till ämnet.

Vi accepterar inte:

  • Kommentarer om etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning, politisk eller religiös tillhörighet om de saknar relevans i sammanhanget.
  • Rasistiska, främlingsfientliga eller sexistiska yttranden eller budskap.
  • Kommersiella budskap eller marknadsföring, erbjudanden om pengar eller gåvor.
  • Upphovsrättsligt skyddat material som du själv inte har skapat eller har rättigheterna till.
  • Uppmaningar till brott eller agerande som strider mot svensk lag.
  • Hot, trakasserier eller skvaller.

Vi förbehåller oss rätten att avsluta chatten vid överträdelse mot ovanstående regler.

Senast granskad/publicerad: