search
Sök
menu
Meny
Sök

Information till chefer

Har du personalansvar? Här hittar du viktig information kring bytet av teleoperatör från Telia till Tele2.

Slutdatum för nybeställning av Telia-abonnemang

Med anledning av operatörsbytet från Telia till Tele2 så startar vi inte upp några nya abonnemang eller tjänster hos Telia från och med den 15 augusti 2022. Har du personal på gång in under augusti och september, se till att beställa i god tid innan den 15 augusti 2022.

Från och med den 28 september 2022 kommer vi kunna beställa nya abonnemang, då hos vår nya leverantör Tele2. Beställning kommer ske på samma sätt som tidigare, via vår beställningsportal.

Om du rekryterar och anställer i glappet mellan 15 augusti och 28 september 2022, kontakta Stefan Petersson på telefonisupport.

Epost: stefan.petersson@jonkoping.se
Telefon: 036-10 22 77

Sim-kort skickas ut v. 37-39 - se till att dina medarbetare byter

Alla nya sim-kort skickas ut under en treveckorsperiod, direkt från Tele2. Om din verksamhet har grupptelefoner kommer du som närmsta chef få sim-kort.

Den 28 september byter vi växelsystemet. Det är viktigt att följa instruktionerna och byta SIM-kort vid rätt tidpunkt. Har man inte bytt sim-kort innan dess så kan kontaktcenter inte koppla vidare samtal. Dessa samtal kopplas då istället till närmsta chef.

Möjligheten till delad faktura försvinner

Har du eller någon av dina medarbetare "delad faktura"? Det vill säga, möjlighet att använda arbetstelefonen privat men betala den delen av faktura själv. Den möjligheten försvinner i och med operatörsbytet. Läs mer via länken.

Delad faktura försvinner