search
Sök
menu
Meny

Jönköpings kommun på sociala medier

I sociala medier kan du följa kommunens arbete och ta del av nyheter från alla våra verksamheter. Kommunen har officiella huvudkonton på Facebook, Instagram, Linkedin och Twitter.

Kommunen på Facebook

Facebook är ett sätt att snabbt nå kommuninvånare med information då hela 74 procent av internetanvändarna har ett konto på Facebook och mer än hälften av alla internetanvändare är på Facebook varje dag.* På Facebook publicerar kommunen regelbundet statusuppdateringar från många verksamheter. Du kan kommentera, reagera, ställa frågor och dela inlägg. Kontaktcenter behandlar meddelanden skickas till sidan.

Kommunen på Instagram

På kommunens instagramkonto kan du ta del av allt ifrån intressanta fakta till aktuella händelser i kommunen.

Kommunen på Linkedin

På Linkedin publicerar vi lediga jobb. Du kan även följa det officiella kontot där vi berättar om vår verksamhet och om näringslivet i kommunen. Obs! Linkedin kräver att du har en profil för att ta del av allt innehåll.

Kommunen på Twitter

Via kommunens twitterkonto kan du ta del av nyheter från Jönköpings kommun. Kommunen använder inte Twitter som en kanal för dialog, då hänvisar vi istället till kontaktcenter.

*Källa: Internetstiftelsen i Sverige, 2019