search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Socialsekreterare till Utredningsgruppen, MFV

FörvaltningSocialförvaltningen
ArbetsplatsIFO, Mottagningen för våldsutsatta/MFV
AnställningsformTillsvidare
Omfattning100%
Tillträdesdag2021-01-01
Sista ansökningsdag2020-08-16
Referensnr20-70-0093
Publicerad2020-08-03
Förvaltning
Socialförvaltningen
Arbetsplats
IFO, Mottagningen för våldsutsatta/MFV
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning
100%
Tillträdesdag
2021-01-01
Sista ansökningsdag
2020-08-16
Referensnr
20-70-0093
Publicerad
2020-08-03

Vilka är vi?
Mottagningen för våldsutsatta är socialförvaltningens specialiserade verksamhet som arbetar med personer som är över 18 år och som är eller har varit utsatta för våld i nära relation. Verksamheten är indelad i en mottagningsgrupp, en utredningsgrupp och en öppenvårdsgrupp.Hos oss arbetar totalt 9 socialsekreterare, 1:e socialsekreterare och en enhetschef, som också är ansvarig för kommunens Socialjour.

Vad gör vi?
Utredningsgruppen tar emot ansökningar från enskild person via ombud eller biträde. Gruppen arbetar bland annat med att ge råd och service, gör förhandsbedömningar, genomför skydds- och riskbedömningar, erbjuder skydd och kan vid behov även göra akutplacering eller besluta om utredningsplacering. Viktiga samverkansparter inom socialtjänstens övriga verksamheter är barn- och ungdomsvården, missbruksvården, försörjningsstöd och funktionshinderomsorgen.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av socialt arbete inom socialtjänstens olika verksamheter eller inom området våld i nära relationer ser vi det som meriterande. Som person tror vi att du tar ansvar för din uppgift och planerar ditt arbete på ett korrekt och effektivt sätt. Du är trygg i dig själv, knyter med enkelhet kontakter och arbetar gärna och bra tillsammans med andra människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?

  • 7 timmars arbetsdag
  • En positiv gruppkänsla med engagerade kollegor
  • Handledning
  • Möjligheter till kompetensutveckling
  • Gratis träning en gång per vecka på kommunens badanläggningar
  • Rabatt på gymkort och länstrafikens årskort

Övrigt
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst som socialsekreterare på 100 %. Arbetet är förlagt till dagtid, måndag-fredag. Jönköpings kommun strävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer. 

Upplysningar
Inger Henriksson, vikarierande enhetschef, 036-10 29 56
Charlotte Holmström, vikarierande 1:e socialsekreterare 036- 10 50 83
Länk: Fackliga representanter

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som Socialsekreterare itill Utredningsgruppen för våldsutsatta!
 
Länk: Jönköping kommun - Lediga jobb
Om oss
Jönköpings kommun
Jönköpings kommun är landets åttonde största arbetsmarknadsregion, med närmre 140 000 invånare. Dessutom ett av Nordens ledande transport- och logistikcentrum. Här finns en internationell högskola och ett starkt föreningsliv. Var du än väljer att bosätta dig är det nära till natur och vatten. Vi är en stor arbetsgivare, cirka 12 000 anställda med 300 yrkesroller. Vi växer och är alltid på jakt efter ny kompetens, med olika bakgrunder och erfarenheter – men med den gemensamma drivkraften att vilja vara med och skapa en stad att besöka, leva, verka och bo i. Att vara med och göra vårt Jönköping bättre för alla.
Socialförvaltningen
Socialtjänstens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Vår verksamhet består av: äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård och individ- och familjeomsorg.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.