search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Kommunvägledare som vill medborgarens bästa, sommarvikarie

FörvaltningStadskontoret
ArbetsplatsKontaktcenter
AnställningsformTidsbegränsad
Omfattning100 %
TillträdesdagEnligt överenskommelse t o m enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag2021-02-26
Referensnr21-04-0002
Publicerad2021-02-12
Förvaltning
Stadskontoret
Arbetsplats
Kontaktcenter
Anställningsform
Tidsbegränsad
Omfattning
100 %
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse t o m enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2021-02-26
Referensnr
21-04-0002
Publicerad
2021-02-12

Är du ett proffs på bemötande och informationssökning? Är du också lite av en detektiv samt van att navigera i digitala verktyg? Välkommen till oss på kontaktcenter!

Som kommunvägledare på kontaktcenter har du ett av kommunens viktigaste jobb. Du arbetar varje minut med kunden i fokus genom att stötta medborgare och företagare i deras kontakt med oss. Via telefon svarar du på frågor och förmedlar information om allt ifrån bygglov till förskolor.

För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna ta in information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du är strukturerad och trivs med högt tempo. Du har social kompetens och lätt för att bygga relationer samt en god kommunikativ förmåga, främst på svenska men även på engelska. Med din positiva inställning är du en god ambassadör för alla våra verksamheter.

Vi söker
Vi söker dig som drivs av att hjälpa andra och att hitta bästa lösningen för kunden. Du har påbörjat dina högskolestudier och har minst ett par års erfarenhet från ett serviceyrke.

Vi erbjuder

  • ett sommarvikariat under hela sommaren
  • ett utvecklande jobb i en spännande miljö
  • en arbetsgemenskap utöver det vanliga
  • möjlighet till fortsatt arbete på timme under din studietid

Om arbetsplatsen
Kommunens kommunikationsavdelning består av två enheter, kommunikationsenheten och kontaktcenter, som tillsammans består av ca 40 medarbetare. Din anställning kommer att vara på kontaktcenter som är medborgarnas och företagens ingång till service och information om kommunens verksamhet och tjänster. Vi har kontakter i första hand via telefon men också via digitala kanaler och fysiska möten.

För frågor
Vill du veta mer, kontakta Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, tfn 036-10 21 69.
Facklig företrädare för Vision, Camilla Sundqvist, camilla.sundqvist@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som kommunvägledare.
Om oss
Jönköpings kommun
Jönköpings kommun är landets åttonde största arbetsmarknadsregion, med närmre 140 000 invånare. Dessutom ett av Nordens ledande transport- och logistikcentrum. Här finns en internationell högskola och ett starkt föreningsliv. Var du än väljer att bosätta dig är det nära till natur och vatten. Vi är en stor arbetsgivare, cirka 12 000 anställda med 300 yrkesroller. Vi växer och är alltid på jakt efter ny kompetens, med olika bakgrunder och erfarenheter – men med den gemensamma drivkraften att vilja vara med och skapa en stad att besöka, leva, verka och bo i. Att vara med och göra vårt Jönköping bättre för alla.
Stadskontoret
Stadskontoret är den centrala förvaltningen i kommunen och kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges serviceorgan. Vi är också en strategisk lednings- och utvecklingsresurs för hela kommunen.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.