search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Projektledare handläggning och dokumentation

#LI-priority
FörvaltningSocialförvaltningen
ArbetsplatsSocialförvaltningen, Enheten för analys och strategi
AnställningsformTidsbegränsad
Omfattning100%
Tillträdesdag2018-03-01 till 2019-02-28
Sista ansökningsdag2018-01-14
Referensnr17-70-0277
Publicerad2017-12-20
Förvaltning
Socialförvaltningen
Arbetsplats
Socialförvaltningen, Enheten för analys och strategi
Anställningsform
Tidsbegränsad
Omfattning
100%
Tillträdesdag
2018-03-01 till 2019-02-28
Sista ansökningsdag
2018-01-14
Referensnr
17-70-0277
Publicerad
2017-12-20

Vilka är vi?
Socialförvaltningen i Jönköpings kommun är en stor förvaltning med cirka 5000 anställda och omfattar funktionerna hälso- och sjukvård, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionen för ensamkommande barn och unga.

Vi söker nu en projektledare, där tjänsten är placerad vid förvaltningens gemensamma stab och ledning, enheten för analys och strategi.

Vad innebär tjänsten?
Huvuddelen av arbetsuppgifterna handlar om att vara projektledare för projektet "Dokumentation och handläggning". Projektet syftar till att kartlägga, analysera och föreslå förbättringar vad gäller rutiner och arbetssätt för handläggning och dokumentation inom socialtjänsten. Projektet är ett tvillingprojekt till det projekt i socialtjänsten som rör förändring av befintliga verksamhetssystem för dokumentation och handläggning. Projektet samordnas genom en förvaltningsövergripande styrgrupp.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen inom socialförvaltningens verksamhetsområde. Du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Du ska ha kunskaper som rör socialtjänstens myndighetsutövning, aktuell lagstiftning och författningar för dokumentation i socialtjänsten. Du ska ha intresse för och förmåga att sätta dig in i bredden av dokumentation inom socialförvaltningen, rörande individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, funktionshinderomsorg och hälso- och sjukvård.

För att lyckas i rollen krävs god samarbetsförmåga och förmåga att organisera och driva ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser på sakers långsiktiga betydelse. Du uttrycker dig väl i tal och har förmåga att producera dokument av hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
I din ansökan vill vi att du beskriver hur du har lyckats genomföra ett projekt.

Anställningen är på viss tid under perioden 1 mars 2018 till 28 februari 2019, men en tillsvidaretjänst i socialförvaltningen kan erbjudas om det anses lämpligt.

Vi tillämpar löpande urval, ansök därför redan idag till tjänsten!

Upplysningar
Enhetschef Karin Pilkvist tfn 036 - 10 56 08

Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Om oss
Jönköpings kommun
Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner, med över 135 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och växer med 1 500 personer om året. Kommunen är en attraktiv tillväxtregion och regionalt centrum i ett av Sveriges tätaste företags- och entreprenörsområden.
I Jönköpings kommun arbetar drygt 12 000 personer för att medverka till att alla invånare får en bra service och ett likvärdigt bemötande. Kommunen är vackert belägen vid Vätterns sydspets. Det kuperade och natursköna läget ger de allra bästa förutsättningarna för ett attraktivt boende och en innehållsrik fritid.
Socialförvaltningen
Socialtjänstens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Vår verksamhet består av: äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård och individ- och familjeomsorg.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.