Felaktiga fakturor till dig som har efterlevandepension

etikett

Pensionsmyndighetens uppgifter om efterlevandepension har inte lästs in som en inkomst i socialförvaltningens system i november, på grund av tekniskt fel hos Pensionsmyndigheten.

Det innebär att du som har efterlevandepension fått ett felaktigt avgiftsbeslut med ett lägre avgiftsutrymme än tidigare, vilket kan ha resulterat i en lägre avgift för de insatser du har från socialförvaltningen. Detta påverkar fakturan för november och en justering av fakturan kan komma att göras i efterhand.

Om du har frågor kring din faktura från socialförvaltningen, kontakta din avgiftsadministratör på telefon, 036-10 50 00.

Vi ber så mycket om ursäkt för att det blivit fel och hoppas att det inte medför alltför mycket besvär.

Du som inte har efterlevandepension kan bortse från informationen om felaktig faktura som står på din faktura.

Du vet väl om att du nu hittar dina fakturor från Jönköpings kommun i din digitala brevlåda i till exempel Min myndighetspost eller Kivra, om du inte valt att få fakturan på annat sätt.

Faktura till digital brevlåda