Nu får du fakturan från oss till din digitala brevlåda

etikett

Två händer som håller i en mobil.

Har du en digital brevlåda? Då får du din faktura från kommunen dit i stället för hem som pappersfaktura.

Jönköpings kommun börjar från oktober 2022 att skicka fakturor till digitala brevlådor. Det innebär att du som är ansluten till en digital brevlåda, exempelvis Kivra eller Min myndighetspost, får din faktura dit i stället för hem i pappersform.

Är du inte ansluten till en digital brevlåda får du fakturan precis som vanligt. Har du valt att betala dina fakturor via e-faktura eller autogiro, så kommer du att fortsätta betala dina fakturor på det sättet.

Hur skaffar jag mig en digital brevlåda?

Har du ingen digital brevlåda i dag kan du ansluta dig till en för att få kommande fakturor dit. På Myndigheten för digital förvaltning, DIGG, finns information om de olika brevlådorna och hur du gör för att skaffa dig en.

Med digital brevlåda får du tillgång till dina fakturor när som helst, var du än befinner dig. Hanteringen av fakturor blir enklare både för dig och för Jönköpings kommun, samtidigt som påverkan på klimatet minskar.

Digital brevlåda hos Myndigheten för digital förvaltning, DIGG Länk till annan webbplats.

Jag har andra frågor, vem kan jag kontakta?

Fler frågor och svar om fakturor via digital brevlåda hittar du vår webbsida om faktura till digital brevlåda. Du kan även kontakta kommunens kontaktcenter.

Faktura till digital brevlåda Länk till annan webbplats.

Kommunens kontaktcenter Länk till annan webbplats.