Digitala inköp av dagligvaror
Här får du information om hur digitala inköp av dagligvaror fungerar. En tjänst som vänder sig till dig med ett biståndsbeslut om hjälp med inköp av dagligvaror.
Digitala inköp innebär att hemtjänstpersonalen beställer dina dagligvaror digitalt, tillsammans med dig, från Stora Coop på Asecs. Eftersom beställningen sker digitalt kan du vara mer delaktig i dina inköp. Efter beställning levereras dina varor hem till dig och vid behov får du varorna upplockade.
Digitala inköp startade under september 2024.
Varför inför kommunen digitala inköp?
Vem kan få digitala inköp?
Hur går det praktiskt till vid beställningen?
Kan man betala med kort istället för faktura?
Kan man bara handla hos Coop?
Kommer jag kunna få ta del av bonus, kampanjer och andra förmåner?
Kan hemtjänsten hjälpa mig att skaffa ett medlemskap hos Coop?
Är varorna dyrare online än i butik?
Behöver jag betala en leveransavgift?
Hur betalar jag mina varor?
Gör Coop en kreditupplysning på mig eftersom jag betalar med faktura?
Vad händer om jag inte betalar min faktura?
Finns det något minimumbelopp vid beställning?
Vem är det som levererar mina varor?
Jag kan inte öppna min dörr. Hur kommer leverantören in till mig?
Kommer jag att kunna få hjälp att plocka in varorna i kylskåp/frys eller skafferi?
Min leverans har inte kommit, vad gör jag?
Jag har fått fel kasse eller vara vid min leverans. Hur gör jag?
Jag har fått en matvara som är dålig. Hur gör jag för att reklamera?
Mitt kvitto stämmer inte mot varorna som jag har fått. Hur gör jag?
Jag har inte fått med något kvitto. Hur gör jag?
Jag har fått en vara med kort datum. Hur gör jag?
Kommer jag få min leverans fastän det är röd dag om det infaller på en vardag?
När packas mina varor i butiken?
Vem tar hand om all min pant?
Jag följer idag med till butiken, kommer jag inte längre kunna göra det?
Får jag gå till en butik och handla när jag är beviljad promenad?
Senast granskad/publicerad: