Trygghetslarm för dig som är äldre
Här finns information om trygghetslarm, vad det innebär och hur du ansöker om att få ett larm.
För dig över 65 år: du kan ansöka om trygghetslarm genom knappen ovan eller genom att höra av dig till en biståndshandläggare via kontaktcenter telefon 036-10 50 00.
Kostnad
Läs mer via länken nedan.

Vad innebär trygghetslarm?
Trygghetslarmet kan till exempel användas om du skulle falla och inte kan ta dig upp.
Larmet ringer upp en larmcentral som är bemannad dygnet runt. Om du behöver hjälp av personal på plats tillkallas personal från patrullen i Jönköpings kommun. Personalen som kommer hem till dig är undersköterskor och vårdbiträden.
Larmet fungerar inom bostaden och är personligt men din partner kan också ansöka genom att bli medsökande.
Ett trygghetslarm är helt fristående från övrig telefoni. Därför fungerar det oavsett om du ringer med fast telefoni, fast mobiltelefoni, bredbandstelefoni eller mobiltelefoni.
Viktigt – trygghetslarm ersätter inte 112
Trygghetslarmen ersätter inte 112. Personalens ambition är att vara på plats så snart som möjligt, men det kan dröja vid akuta situationer och trafikproblem.