Lättläst om råd till dig som konsument

På kommunen finns det personer som du kan prata med om dina rättigheter som konsument.
De kan berätta för dig vad du ska tänka på innan du handlar.
De kan också berätta vad du kan göra om något som du har köpt går sönder eller om det är något fel på det du har köpt.

Personerna kallas för konsumentrådgivare.
De kan hjälpa dig att förstå vad du har rätt till.
De informerar och ger råd till dig innan du köper saker eller tjänster.
De ger tips på hur du ska göra när du vill lämna tillbaka eller klaga på en sak som du har köpt.
De förklara för dig vad som står i avtal.

Kontakta oss

Du kan ringa eller mejla oss.
Du kan också träffa oss. Ring eller mejla till oss först, så bokar vi in en tid när du kan komma till oss.
Du hittar e-postadress, telefonnummer, telefontider och vår besöksadress här:

KONTAKT

E-post: konsument@jonkoping.se

Telefon: 036-10 75 00 

Telefontider
Måndag: kl. 9.30–11.30 och 13–15
Tisdag–torsdag: kl. 9.30–11.30

Besöksadress (efter tidsbokning)
Vi håller till på Asecs-området.
Adress: Kaserngatan 12, 553 05 Jönköping
Busshållplats: Asecs entré C

Frågeformulär - skicka in en fråga







Senast granskad/publicerad: