Köp biljett, ladda resekort och boka plats på Visingsöfärjan
Här får du information om hur du bokar fordonsplats, betalar biljett och hur du laddar ditt resekort. Du kan köpa biljett digitalt eller på hamnkontoret i Gränna.
Observera att e-tjänsten inte fungerar i webbläsaren Internet Explorer. Vi rekommenderar webbläsaren Chrome.
Boka plats på färjan mellan Gränna och Visingsö
Fordonsplats, tur och retur, måste förbokas digitalt eller på hamnkontoret i Gränna minst 30 minuter före avgång (15 minuter före i lågsäsong). Ange registreringsnummer, fordonstyp och antal passagerare vid bokning.
Kom ihåg att om du vill betala kontant, måste du köpa din biljett på hamnkontoret innan du går ombord.
Boka plats för tunga fordon
Tunga fordon som lastbil och buss kan endast bokas och betalas på Hamnkontoret i Gränna.
Ombokning och avbokning
Boka om din fordonsplats via e-tjänsten om du får förhinder. Biljetten är ombokningsbar fram till 1 timme innan avgång utan ytterligare avgift.
Återbetalning av köpt biljett kan göras vid avbokning senast 3 dagar före avgång. Kontakta då Hamnkontoret. Detta gäller även för personbiljett.
Kom i tid och ställ dig i rätt fil
OBS! Platsbeställt fordon måste vara vid färjan minst 5 minuter före avgång.
Bokade fordon:
Bokade fordon ställer sig i fil 1-4 i Grännas hamn.
Höga fordon (husvagn, husbil) ställer sig i fil 3-4.
Ej bokade fordon:
Har du inte bokat ditt fordon så ska du ställa dig i filen för obokade fordon. I Gränna är det fil 7 och på Visingsö är det fil 1. Står man i obokade filen är det i mån om plats som gäller, det finns inga garantier för att du kommer med på önskad tur.
Frågor och svar om e-tjänsten
Hur bokar jag en resa i den digitala tjänsten?
Hur fungerar bokningar, av- och ombokningar
Hur betalar jag?
Resekort
Hur fungerar resekortet och var köper jag det?
Hur betalar jag med resekort digitalt?
Hur ser jag värdet på mitt resekort?
Hur registrerar man barns resekort?
Övrigt
Vad gäller för tunga fordon, till exempel lastbilar, bussar, traktorer?
Vad gör jag om jag kommer till en tidigare avgång än den jag bokat?
Vilken webbläsare rekommenderar ni för er digitala bokning?
Hur hanterar ni mina personuppgifter?
KONTAKT
Hamnkontoret
Telefon: 036 -10 37 70
Öppettider
Måndag–fredag: kl 08.00–17.00
Lördag: kl 09.00–15.00
Söndag: Stängt
Senast granskad/publicerad: