search
Sök
menu
Meny
Sök

Digitalt parkeringstillstånd - frågor och svar

Här kan du få svar på några av de vanligaste frågorna om det digitala parkeringstilltåndet.

Om tjänsten Permit

Jag har ingen dator - hur gör jag då?

På kontaktcenter kan du få hjälp med att komma igång. Där finns det också dator att använda för ändamålet. Tjänsten är webbaserad och är även anpassad för både Android och iOS telefoner!

Hur loggar jag in?

Du kommer direkt till tjänsten genom följande länk [Aktuell adress]

Jag har fått en kupongkod, hur använder jag den?

Väl inne på startsidan i tjänsten väljer du i menyfältet till vänster ”Parkeringstillstånd”
Där har du möjlighet att bocka i en checkruta ”Använd kupongkod”, här kan du sedan för in din kupongkod för att få tillgång till ditt parkeringstillstånd. (annat ord?)
[Videoguide]

Hur hanteras mina personuppgifter i tjänsten?

Information om hur dina personuppgifter hanteras i tjänsten finns i ditt avtal. Du kan också läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter via länken nedan.

Så hanterar vi dina personuppgifter

Frågor om parkeringstillstånd

Vilka speciella kriterier gäller för att kunna få boendeparkering?

Information om kriterier för boendeparkering hittar du via länken nedan:

Information om boendeparkering

Kan jag skaffa parkeringstillstånd till vilken fordonstyp som helst?

Parkeringsplatser där parkeringstillstånd används är anpassade för personbil.
Undantag kan finnas, kontakta parkeringsverksamheten via e-post på parkering.admin@jonkoping.se

Vad kostar ett parkeringstillstånd?

Kostnaden för de olika typerna av parkeringstillstånd hittar du via länken nedan.

Här hittar du aktuella parkeringsavgifter

Bilen jag använder är inte registrerad på mig, kan jag skaffa parkeringstillstånd ändå?

Att vara registrerad ägare till fordonet ställs endast som krav vid boendeparkering.
För övriga produkter har ägarskapet ingen betydelse.

Frågor parkeringshus

Jag vill ställa mig i kö till en parkeringsplats i ett särskilt parkeringshus, hur gör jag?

När du ansöker om parkeringstillstånd i tjänsten och det för tillfället inte finns någon ledig plats kommer du erbjudas möjligheten att ställa dig i kö.

Hur kommer man in och ut ur parkeringshus när dessa är stängda?

Om du ansöker och beviljas en boendeparkering eller ett 7-dagarskort i ett parkeringshus så kommer du få en nyckeltagg med tillhörande pinkod skickad till din fakturaadress. Denna används sedan för port- och dörrpassage.

Jag kommer inte in i parkeringshuset under stängningstid, vart vänder jag mig?

Vid eventuella fel på nyckeltagg kan du vända dig direkt till parkering.admin@jonkoping.se
Vi kontaktar dig så snart det är möjligt för felavhjälpning.

Frågor om betalning och faktura

Vilka betalningsalternativ finns det?

Du kan betala via faktura. Det finns möjlighet till e-faktura och SVE-faktura.

Kan jag som privatperson få en e-faktura?

 Det kan du. Du anmäler det via din internetbank.

Kan jag som företagskund få en SVE-faktura?

 Ja, det anges direkt i din kundprofil i Permit.

Vart vänder jag mig om jag har frågor kring min faktura?

För frågor kring fakturan kan du vända dig direkt till kundfordringsenheten på 036 – 10 60 50 alternativt kund@jonkoping.se

För parkeringsrelaterade frågor ber vi dig kontakta parkeringsverksamheten på 036 – 10 50 00 alternativt parkering.admin@jonkoping.se

Frågor vid uppsägning av parkeringstillstånd

Hur säger jag upp mitt parkeringstillstånd?

Du avslutar ditt abonnemang genom att logga in i Permit. Du kan också kontakta oss på 036 – 10 50 00 alternativt parkering.admin@jonkoping.se

Länk till Permit

Hur lämnar jag tillbaka min nyckeltagg?

Du kan lämna tillbaka din nyckeltagg vid kommunens reception på Juneporten.

Adress: Västra Storgatan 16, Jönköping (Juneporten)

Hur lång är uppsägningstiden på ett parkeringstillstånd?

Uppsägningstiden är innevarande månad, det har alltså ingen betydelse om du säger upp parkeringstillståndet i början eller i mitten på månaden. Det är avslutat och förnyas ej from nästa månadsskifte.

Jag har precis betalt mitt parkeringstillstånd men har sagt upp det och behöver det inte mer. Kan jag få mina pengar tillbaka?

Inbetald faktura återbetalas ej, tänk på att säga upp ditt parkeringsabonnemang i tid.

Kan jag överlåta mitt parkeringstillstånd till någon annan?

Det är inte tillåtet att överlåta ett parkeringstillstånd. Det är heller inte tillåtet att hyra ut ett parkeringstillstånd i andra hand.

Jag har glömt säga upp mitt parkeringstillstånd och har nu fått faktura för nästa period. Vad kan jag göra?

Du behöver säga upp ditt parkeringstillstånd direkt i tjänsten, alternativt genom att ta kontakt med parkeringsverksamheten via e-post parkering.admin@jonkoping.se

Uppsägningstid enl. avtal gäller.