Kontakta oss

Här hittar du telefonnummer, mejladresser, postadresser och andra sätt att kontrakta oss på för att få hjälp.

Kontaktcenter

Telefontid

Måndag–fredag: klockan 8–17 (juni–augusti, klockan 8–16). Avvikelser kan förekomma dag innan helgdag. Vid brådskande ärenden är vi tillgängliga dygnet runt.

Telefon: 036-10 50 00

E-post: kontaktcenter@jonkoping.se

Ditt mejl får alltid ett ärendenummer som visas i autosvaret du får tillbaka från oss. Tänk på att vara försiktig med att uppge känsliga personuppgifter i mejlet. När du mejlar till kontaktcenter blir ditt mejl en allmän offentlig handling.

Läs mer om offentlighetsprincipen

Chatt

Chatta med oss på kontaktcenter för att få hjälp. Du startar den genom att trycka på knappen nere till höger. Chatten är öppen klockan 8–11.30 samt 13.30–16.

Läs mer om vår chatt

Besök medborgarservice

Medborgarservice i Juneporten kan hjälpa dig och svara på många frågor.
Adress: Västra storgatan 16 i Jönköping (Juneporten)

Öppettider: kl. 10–16, måndag–fredag.

Skicka post

Adress: Jönköpings kommun, 551 89 Jönköping

Felanmälan, synpunkter och klagomål

Är ditt ärende brådskande och kräver en omedelbar åtgärd ring kontaktcenter på 036‑10 50 00. Du kan felanmäla dygnet runt.

Formulär för felanmälan och synpunkter

I vårt formulär kan du anmäla ett fel, lämna en synpunkt eller klagomål som gäller kommunen.

Gör en felanmälan eller lämna en synpunkt

Synpunkter på socialtjänstens verksamheter

Synpunkter på utbildningsförvaltningens verksamheter

Vill du ha hjälp med att fylla i formulär är du välkommen att ringa kontaktcenter.

Felanmäl i appen Trivs i JKPG

Om du har upptäckt något som behöver åtgärdas i vår utemiljö kan du anmäla det via appen Trivs i JKPG.

Ladda ner appen Trivs i JKPG via App Store Länk till annan webbplats.

Ladda ner appen Trivs i JPG via Google Play Länk till annan webbplats.

Anmäla fel i kommunens fastigheter (för hyresgäster)

Du som är hyresgäst eller kontaktperson kan anmäla fel i kommunens fastigheter genom ett webbformulär. Är det ett brådskande ärende ringer du 036-10 00 35.

Felanmälan i kommunens fastigheter Länk till annan webbplats.

Facebook och sociala medier

Inlägg och meddelanden på vår sida på Facebook hanteras av kommunvägledare på kontaktcenter. Tänk på att inte sprida personuppgifter om du hör av dig genom Facebook.

Det finns fler sidor på sociala medier som hanteras av olika enheter inom kommunen. En förteckning över dessa hittar du på sidan Jönköpings kommun på sociala medier.

Jönköpings kommun på sociala medier

Stöd i telefonsamtal för dig som har en funktionsnedsättning

Post- och telestyrelsen erbjuder tolkning för dig som behöver stöd i telefonsamtal eller behöver ringa med bildtelefoni (teckenspråk) eller texttelefoni. Mer information finns på länkarna till stödtjänsterna nedan.

Bildtelefoni.net - ring med svenskt teckenspråk Länk till annan webbplats.

Texttelefoni.se - samtal mellan text och tal Länk till annan webbplats.

Teletal.se - få stöd vid vanliga telefonsamtal Länk till annan webbplats.

Whistleblower – tips om misstänkta oegentligheter

Misstänker du att det finns oegentligheter inom någon av Jönköping kommuns verksamheter? Då finns det en särskild e-postbrevlåda som du kan använda.

Läs mer om whistleblower (visselblåsare)

Senast granskad/publicerad: