search
Sök
menu
Meny
Sök

Kontakta oss

Du kan kontakta Jönköpings kommun på flera sätt. Kontaktcenter erbjuder en väg in i kommunen för att på bästa sätt hjälpa dig i ditt ärende.

Du kan välja att ringa, fylla i ett formulär eller chatta. Om ditt ärende gäller vår utemiljö, kan du också skicka in det via appen Trivs i JKPG.

Öppettider kontaktcenter

Måndag–fredag: klockan 08.00–17.00 (juni–augusti, klockan 08.00–16.00). Avvikelser kan förekomma dag innan helgdag. Vid brådskande ärenden är vi tillgängliga dygnet runt.

Ring oss

Prata med en kommunvägledare på telefon 036-10 50 00

Mejla till oss

E-postadressen är kontaktcenter@jonkoping.se Ditt mejl får alltid ett ärendenummer som visas i autosvaret du får tillbaka från oss. Tänk på att vara försiktig med att uppge känsliga personuppgifter i mejlet.

Chatta med oss

Hittar du inte det du letar efter på jonkoping.se kan du chatta med en kommunvägledare som guidar dig rätt. Chatten är bemannad under kontaktcenters öppettider. För att starta chatten klickar du på ikonen längst ned i högra hörnet.

Besök oss

Många ärenden kan vi lösa över telefon, mejl eller genom våra e-tjänster. Vill du ändå besöka oss finns vi i Juneporten på Västra storgatan 16 i Jönköping. Bor du på Öxnehaga eller Råslätt kan också du träffa oss vissa dagar i veckan. Läs mer om det under medborgarservice Råslätt och Öxnehaga.

Skicka post

Jönköpings kommun, 551 89 Jönköping

Gör en felanmälan, lämna en synpunkt eller ett klagomål

Är ditt ärende brådskande och kräver en omedelbar åtgärd ring kontaktcenter på 036-10 50 00. Du kan felanmäla dygnet runt.

Vill du felanmäla något som är trasigt, ställa en fråga till kommunen eller komma med ett förbättringsförslag? Här hittar du formulär och andra vägar där du kan framföra ditt ärende.

Använd vårt formulär

I vårt formulär kan du anmäla ett fel, lämna en synpunkt eller klagomål som gäller kommunen. Du kan beskriva plats, skicka med bilder och lämna dina kontaktuppgifter för återkoppling.

Gör en felanmälan eller lämna en synpunkt

Använd vår app Trivs i JKPG

Om du har upptäckt något som behöver åtgärdas i vår utemiljö kan du anmäla det via appen Trivs i JKPG.

Ladda ner appen Trivs i JKPG via App Store Länk till annan webbplats.

Ladda ner appen Trivs i JPG via Google Play Länk till annan webbplats.

Lämna synpunkter på socialtjänsten

I ett formulär kan du berätta hur vi kan förbättra och utveckla socialtjänstens verksamhet ytterligare.

Fyll i formuläret synpunker på socialtjänsten

Vill du ha hjälp med att fylla i formuläret är du välkommen att ringa kontaktcenter.

Anmäla fel i kommunens fastigheter (för hyresgäster)

Du som är hyresgäst eller kontaktperson kan anmäla fel i kommunens fastigheter genom ett webbformulär. Är det ett brådskande ärende ringer du 036-10 35 00.

Felanmälan i kommunens fastigheter Länk till annan webbplats.

Medborgarservice på Råslätt och Öxnehaga

Jönköpings kommun ska vara enkel att nå, och enkel att förstå. Under hösten 2021 kan du få kommunvägledning hos medborgarservice på Råslätt och Öxnehaga.

Medborgarservice Råslätt, se öppettider

Medborgarservice Öxnehaga, se öppettider

Facebook och sociala medier

Inlägg och meddelanden på vår sida på Facebook hanteras av kommunvägledare på kontaktcenter. Tänk på att inte sprida personuppgifter om du hör av dig genom Facebook.

Det finns fler sidor på sociala medier som hanteras av olika enheter inom kommunen. En förteckning över dessa hittar du på sidan Jönköpings kommun på sociala medier.

Jönköpings kommun på sociala medier

Whistleblower – tips om misstänkta oegentligheter

Misstänker du att det finns oegentligheter inom någon av Jönköping kommuns verksamheter? Då finns det en särskild e-postbrevlåda som du kan använda.

Läs mer om whistleblower (visselblåsare)