search
Sök
menu
Meny

Felanmälan

Vill du anmäla ett fel, lämna en synpunkt eller ett klagomål som gäller kommunens tjänster och verksamhet? Använd formuläret! Det går också bra att ringa direkt till kontaktcenter på telefon 036-10 50 00.

Är det en akut felanmälan? Ring 036-10 50 00. Där kan du göra din felanmälan dygnet runt.

Om du upptäckt något i vår utemiljö som behöver åtgärdas, kan du också skicka in ditt ärende via appen Trivs i JKPG. Se mer info längst ner här på sidan.

Formulär för felanmälan, synpunkter och klagomål





Kontaktuppgifter
Kontaktuppgifter




Hantering av personuppgifter
De personuppgifter som du fyller i kommer att lagras och behandlas i enlighet med gällande Dataskyddsförordning i syfte att hantera ditt ärende. Uppgifterna kan komma att delas med de verksamheter som ansvarar för att hantera ärendet. Kommunstyrelsen är personuppgiftsansvarig. Information om registrerade personuppgifter lämnas efter skriftlig begäran ställd till Jönköpings kommun. Du kan läsa mer om hur Jönköpings kommun hanterar dina personuppgifter vi länken nedan.

Kontakta inre befäl på räddningstjänsten

Inre befäl på räddningstjänsten kan kontaktas vid händelser som är mindre akuta, och som inte kräver 112-kontakt. Ring 036-10 56 72.

Akut behov av räddningstjänst eller socialjour

Om du har ett akut ärende som handlar om att larma räddningstjänst eller som berör socialjour – ring 112.

Anmäla fel på kommunens fastigheter

Du som är hyresgäst eller kontaktperson kan anmäla fel i kommunens fastigheter via ett webbformulär.

Hur fungerar det?
När du registrerar en felanmälan så upprättas det automatiskt ett ärende, som du som anmälare kan se status på, t.ex. när det är slutfört.

När får jag hjälp?
I felanmälan anger du vad som hänt, eller vad som är fel, så detaljerat som möjligt. En bedömning för att kunna avhjälpa felet kommer att påbörjas inom tre arbetsdagar efter det att din anmälan registrerats och skickats in.

Undantag från denna tid är de enstaka fall då det rör akuta fel som innebär fara för personskada och/eller egendomsskada eller att verksamhet inte kan genomföras. Då kommer åtgärder att påbörjas snarast.

Det här ska din felanmälan innehålla!

  • Beskriv felet så detaljerat du kan.
  • Beskriv också var i fastigheten felet finns.
  • Om det fel på utrustning, berätta vilket fabrikat det är.
  • Skicka gärna med foton om de kan bidra till att besrkiva felet.
  • Vi kan behöva kontakta dig för mer information, så skriv gärna telefon och/eller e-postadress.

Vill du ha hjälp med din anmälan?
Ring 036-10 00 35, om du vill ha hjälp att fylla i din anmälan.

Vid akuta fall, ring i stället 036-10 00 35
Numret bemannas av kontaktcenter vardagar under kontorstid. Övriga tider går samma nummer till SOS Alarm för akut hantering.

Med akut menas enbart brister som kan leda till personskada och/eller egendomsskada, eller att verksamhet inte kan genomföras.

Felanmälan i kommunens fastigheterlänk till annan webbplats

Skicka in ärende om vår utemiljö via appen Trivs i JKPG

Om du har upptäckt något som behöver åtgärdas i vår utemiljö kan du anmäla det via appen Trivs i JKPG. Beskriv ditt ärende, bifoga ett foto som komplement om det behövs och ange position. Välj själv om du vill ha återkoppling via sms eller e-post. Ett sätt att hjälpa oss att göra Jönköpings kommun bättre!

Ladda ner Trivs i JKPG via App Storelänk till annan webbplats

Ladda ner Trivs i JKPG via Google Playlänk till annan webbplats