Du som är hyresgäst eller kontaktperson kan anmäla fel i kommunens fastigheter via ett webbformulär.
Hur fungerar det?
När du registrerar en felanmälan så upprättas det automatiskt ett ärende, som du som anmälare kan se status på, t.ex. när det är slutfört.
När får jag hjälp?
I felanmälan anger du vad som hänt, eller vad som är fel, så detaljerat som möjligt. En bedömning för att kunna avhjälpa felet kommer att påbörjas inom tre arbetsdagar efter det att din anmälan registrerats och skickats in.
Undantag från denna tid är de enstaka fall då det rör akuta fel som innebär fara för personskada och/eller egendomsskada eller att verksamhet inte kan genomföras. Då kommer åtgärder att påbörjas snarast.
Det här ska din felanmälan innehålla!
- Beskriv felet så detaljerat du kan.
- Beskriv också var i fastigheten felet finns.
- Om det fel på utrustning, berätta vilket fabrikat det är.
- Skicka gärna med foton om de kan bidra till att besrkiva felet.
- Vi kan behöva kontakta dig för mer information, så skriv gärna telefon och/eller e-postadress.
Vill du ha hjälp med din anmälan?
Ring 036-10 00 35, om du vill ha hjälp att fylla i din anmälan.
Vid akuta fall, ring i stället 036-10 00 35
Numret bemannas av kontaktcenter vardagar under kontorstid. Övriga tider går samma nummer till SOS Alarm för akut hantering.
Med akut menas enbart brister som kan leda till personskada och/eller egendomsskada, eller att verksamhet inte kan genomföras.
Felanmälan i kommunens fastigheter