Felanmälan, synpunkter och klagomål

Här kan du anmäla ett fel, lämna en synpunkt eller ett klagomål som gäller kommunens verksamhet och ansvar. Tack för du hjälper oss bli bättre!

I första hand är det bäst att kontakta verksamheten som det gäller direkt.

Välj område som du vill felanmäla eller lämna synpunkt på:

Är ditt ärende akut eller brådskande för dagen?

Gäller det till exempel glaskross, vattenläcka, hål eller hinder i gatan? Ring kontaktcenter på telefon 036-10 50 00.

Om du har ett akut ärende som handlar om att larma räddningstjänst eller som berör socialjour – ring 112.

Använd appen Trivs i JKPG för felanmälan av utemiljön

Om du har upptäckt något som behöver åtgärdas i vår utemiljö kan du anmäla det via appen Trivs i JKPG. Beskriv ditt ärende, bifoga ett foto som komplement om det behövs och ange position. Välj själv om du vill ha återkoppling via sms eller e-post.

Ladda ner Trivs i JKPG via App Store Länk till annan webbplats.

Ladda ner Trivs i JKPG via Google Play Länk till annan webbplats.

Klagomål på andra verksamheter som du kan anmäla till kommunen

Matförgiftning och klagomål på livsmedelsverksamhet

Anmäl klagomål på boendemiljön

Senast granskad/publicerad: