Felanmälan, synpunkter och klagomål
Här kan du anmäla ett fel, lämna en synpunkt eller ett klagomål som gäller kommunens verksamhet och ansvar. Tack för du hjälper oss bli bättre!
I första hand är det bäst att kontakta verksamheten som det gäller direkt.
Välj område som du vill felanmäla eller lämna synpunkt på:
Är ditt ärende akut eller brådskande för dagen?
Gäller det till exempel glaskross, vattenläcka, hål eller hinder i gatan? Ring kontaktcenter på telefon 036-10 50 00.
Om du har ett akut ärende som handlar om att larma räddningstjänst eller som berör socialjour – ring 112.
Använd appen Trivs i JKPG för felanmälan av utemiljön
Om du har upptäckt något som behöver åtgärdas i vår utemiljö kan du anmäla det via appen Trivs i JKPG. Beskriv ditt ärende, bifoga ett foto som komplement om det behövs och ange position. Välj själv om du vill ha återkoppling via sms eller e-post.
Ladda ner Trivs i JKPG via App Store Länk till annan webbplats.
Ladda ner Trivs i JKPG via Google Play Länk till annan webbplats.
Klagomål på andra verksamheter som du kan anmäla till kommunen
Senast granskad/publicerad: