Ditt sökresultat
Din sökning f gav 121 träffar.
-
de har hittat sin plats. Om konstnären Pål Svensson (f. 1950) är uppvuxen i Göteborg. Han utbildade sig först i samhällsplanering vid Göteborgs universitet, samtidigt som han studerade skulptur
-
om åtgärder för uppsättande av statyn i Rådhusparken. Konstnären har hämtat sitt motiv ur Viktor Rydbergs sista roman ”Vapensmeden” Om konstnären Stig Blomberg (f.1901 d.1970) studerade vid konsthögskolan
-
trygghet, påminna om det som hänt – och blicka framåt mot ett mer inkluderande samhälle. Om konstnären Mario Rojas (f. 1964) är skulptör och keramiker med rötter i Colombia. Han utbildade
-
från muren till det nu rivna Jönköpings slott. Skuggan som skapas av den tredimensionella skulpturen för åter tankarna till en planritning och påminner om denna historiska koppling. Linnea Rygaard (f.1990
-
Skulpturen syns också på håll, då den översta delen sticker upp genom öppningen i parkeringshusets tak. Johan Zetterqvist (f. 1968) är konstnär från Arvika, utbildad i Göteborg på Hovedskous målarskola
-
där detaljerade motiv varvas med abstrakta mönster. Motiv från tändsticksaskarna figurera även på torget Brånebacken i områdets östra del, där samma konstnär gestaltat ett ledstråk Om konstnären Erik Vallbo f 1980
-
Vallbo F 1980 är konstnär och formgivare utbildad på Konstfack. Han arbetar ofta med rörelse och förändring i gränslandet mellan konst och design. Motiv från tändsticksaskarna figurerar även i gångtunneln
-
Som konstnären själv beskriver det: "Naturen ska få stå för färg och förändring, och istället för att konkurrera om uppmärksamheten ge den första rummet." Om konstnären Robert Hais (f. 1978) är samtidskonstnär
-
ut samma år som han gick bort. Om konstnären Thomas Qvarsebo (f. 1947) är en svensk skulptör utbildad vid Kungliga Konsthögskolan i Stockholm. Han arbetar i material som cortenstål, koppar, brons och stål
-
Wildow, f. 1983, är utbildad på Konstfack och verksam i Staffansbo. Wildow är en konstnär som tar sin utgångspunkt i språk, berättelser och historia och utforskar detta genom olika material och tekniker
-
Den är baserad på Carl-Arne Bergers ”Signatur” från 1962 som tillverkades i området, bland annat av glas täckt i kvicksilvernitrat. Thomas Hämén (f. 1987) är konstnär från Luleå, utbildad bland annat på Kungliga
-
årligen för att förhindra läckage och minska miljöpåverkan. De köldmedier som får användas i dag kallas f-gaser och består av fluorerade växthusgaser. Mängden köldmedier anges i ton koldioxidekvivalenter
-
stråket. Om konstnären Erik Vallbo F 1980 är konstnär och formgivare utbildad på Konstfack. Han arbetar ofta med rörelse och förändring i gränslandet mellan konst och design. Motiv från tändsticksaskarna
-
med andra räddningstjänster i olika konstellationer, RäddSam F, RSB och RSÖS bland annat. Räddningstjänstens samverkan med andra Arbeta inom räddningstjänst och säkerhet Länkar Om räddningstjänsten RäddSamF
-
med inriktning är du välkommen att vända dig till kontaktcenter. Dokumentation Skola med inriktning kommunikation Kommunikation ÅK1-6 är en skola med inriktning kommunikation och tillhör Ljungarumsskolan F-6
-
och kontor i industribyggnader och liknande, med ventilationssystemen, S-, F-, FX-ventilation. 6 år Flerbostadshus, kontorsbyggnader och liknande med S-ventilation. 6 år En- och tvåbostadshus med FX, FT
-
Här jobbar vi med en föreställning utifrån gruppens förutsättningar. Inga förkunskaper krävs. Musikal åk F-1, torsdagar kl 17–18, Idas skola Musikal åk 4-6, måndagar kl 17.20–18.40, Huskvarna Teater Musikal åk
-
undersökning (Pdf, 694.4 kB) Bilaga E - Markteknisk undersökningsrapport (Pdf, 5.1 MB) Bilaga F - Översiktlig miljöteknisk markundersökning (Pdf, 2.3 MB) Bilaga G - Miljöteknisk markundersökning (Pdf, 3.4 MB
-
E och F. A-E står för godkända resultat och F står för ej godkänt. Om en elev haft stor frånvaro och betyg inte kan sättas, för att det inte går att bedöma elevens kunskaper, så sätts ett streck
-
även grundskola F-6 och fritidshem. Österängsskolan anpassad grundskola ligger i samma byggnad som Österängsskolan F-6 och är en naturlig del av skolan och väl integrerad. På den anpassade grundskolan